søndag, oktober 28, 2007

TIRSDAG FORMIDDAG

Iben er hende vi alle kender, måske endda tæt på os selv? Det samme er kvinderne hun, efter lang tids overvindelse, møder i svømmehallen og i dampbadets beskyttende tåge.
Iben er angst - ikke for nogen eller noget, "bare" angst. For der er intet "bare" over det. Det er invaliderende og rammer både Iben og hendes omgivelser.
I dampbadets intime kvindefælleskab begynder Iben at finde ud af angsten - ud i livet.

Sådan gik så min ekstra time i vintertidsnatten - i godt selskab med kvinderne i Rene Toft Simonsens roman. Tankevækkende, hjertevarm og gribende. Og åh så genkendeligt.

1 kommentar:

Mia sagde ...

Jeg har bestilt den på biblioteket, og jeg glæder mig til at læse den. Jeg er så bare lige nr. 25 i køen, så det varer et par dage endnu inden det er min tur til at læse den ;o)