fredag, oktober 19, 2007

Hvem sagde flad fornemmelse?

Det er slut prut finale - ikke mere Lisbeth Salander, tilbageholdt åndedræt, spænding og manglende nattesøvn.
Jeg forsøgte virkelig at spare, gik de første tre dage af efterårsferien og ikke så meget som skævede til den fine bog. I aftes gik det galt. Jeg erkender, jeg faldt i.......

Det er en rigtig fin finale. Der er mange tråde der skal holdes fast i. Mange personer, navne og forviklinger. Jeg syntes det var ventetiden værd. Og selv om omstændighederne omkring denne tredje bog er temmelig specielle pga. Stieg Larssons død falder den fint i tråd med de to foregående. Historien er helstøbt og afrundes ret genialt.
Har du endnu ikke læst den så kan du roligt glæde dig. Og skulle du være en af de heldige, der ikke har læst nogle af bøgerne så gør dig selv tjenesten, at starte med nr. 1. Det er altså den optimale oplevelse.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej

Jeg er endnu ikke faldet i. Håber stadig på at kunne gennem den til juleferien. Men godt at høre at den er god.

JJ