fredag, januar 13, 2006

Såe deeet....

Det er ikke nemt, at være aktiv læser når jeg både skal bage brød på stenpladen, lære at hækle kærlighedsknuder (Kan godt men kan fanneme ikke få startet pænt på et sjal) følge med i diverse blogs med mere eller mindre perfide personangreb, nå ja og så også læse med på de meget underholdende af slagsen..
Og se nu der, endnu et link til en blog som jeg liiiige skal osv. Så gik der tid med det.
Og så skal jeg jo også selv lige skrible lidt - der er vel altid lige et eller andet der kan vendes?
Og inde bag alt det her ligger der et draft som jeg føjer lidt til når inspirationen/tankerne er til det.

Lige pt. læser jeg Impressionisten, en lidt kedsommelig affære om en indisk/engelsk dreng der vokser op i Ghandis urolige tid, og forhåbentlig finder sin plads i samfundet? Absolut ikke noget særligt men så går tiden med det mens jeg venter på månedens bog fra Gyldendal.

Mit årlige projekt: "Sommerferiebøger" står for døren. Jeg plejer, ikke fordi det skal være en garanti for noget, men altså - jeg plejer, at begynde på denne tid og så samler jeg på bøger i de næste 4-5 måneder. Bøger som jeg læser de første sider af, måske et kapitel. Fanger de min umiddelbare interesse lukker jeg dem pænt og sætter dem, på den dertil indrettede hylde, uden for mit umiddelbare synsfelt.
Er det derimod ikke liiige det der tænder mig mest må den læses i ventetiden. På den måde lykkedes det mig ofte, at få samlet adskillige gode bøger til ferien i sunny Spain.
Motiveringen ligger gemt i et minde om den sommer hvor jeg løb tør for bøger ca. halvvejs i ferien - hadeligt!

Ingen kommentarer: