fredag, juli 17, 2009

Thorstein Thomsen


Jeg har glædet mig til sommerferiens læsning og allermest glædede jeg mig til at læse mit seneste bogindkøb. "Sne på hendes ansigt"

Thorstein T kan noget med ord og sproglige snurrigheder. Og så kan han forføre mig ind i sine romaner og fortællinger. Jeg kan se, føle og til tider smage det han beskriver.
I denne roman kan jeg føler jeg næsten at jeg har siddet og bladret i et fotoalbum og romanen fortæller Michala har siddet ved min side og har fortalt om de enkelte billeder.
Det handler om kvinder, om snærende bånd og frigørelse. Om fortielser og vold, om mennesker på godt og ondt....

Og når du har læst romanen så list ind på TT's hjemmeside og find hans noter - det er interessant læsning.






1 kommentar:

Erik Vinzent Baron de la Croix Linow sagde ...

Jeg læste Thorstein Thomsens bog om sprog og det at skrive. Det er god læsning. Se evt. min anmeldelse. - Godt at høre at du synes han entop kan noget med sproget. Så passer pengene jo et eller andet sted.