fredag, juli 17, 2009

14 dage i syden incl. flyrejser.


Det har betydet intens læsning hvor jeg har nydt næste hver eneste side. En enkelt svipser men ellers.....


Dronningeofret, Hanne Vibeke Holst. Jeg var egentlig startet men pga. studiet måtte jeg stoppe og gemme størsteparten til nu.
Først og fremmest er det en heftig afslutning på en fænomenal triologi - og læseoplevelse. Den er aktuel og nærværende. Jeg vil gætte på at virkelighedens politikere føler sig spiddet og med rette. Og bedre endnu, det er velfortjent. Tak Hanne.

Elizabeth Mayer, Socialdemokratiets førstedame bærer på en hemmelighed. Hun kan håndtere politiske fjender, terror trusler, en dyster jødisk familiebaggrund - men Alzheimers er en nådesløs fjende. Heldigvis står Charlotte klar og bakker op......

Når man har oplevet demens på nærmeste hold bliver romanens virkelighed næsten alt for grum og uudholdelig. Jeg måtte tage pause når det blev for intenst.

Læs den - mærk den.


Ingen kommentarer: