søndag, marts 18, 2007

En tanke...

Jeg har ikke gennemtænkt det endnu. Men jeg ved at det på en eller anden måde kan lade sig gøre - det kræver bare velvilje og tillid.

Koncept "byt en bog"

Kunne man forstille sig at man meldte sig til at bytte en bog her hos mig? Og at jeg så formidlede adresser som man skulle sende til? Bøger som man syntes skulle deles med andre eller som ikke lige kunne være på den hårdt spækkede bogreol?

Forestil dig en cirkel hvor man hele tiden skulle sende til den ved siden af? Og man kender selvfølgelig kun navn og adresse på modtageren - ikke på giveren.
Bøgerne skulle så sendes inden for en given uge så alle havde samme tidshorisont. Tænk på hvor glad man bliver for en boggave....

Hvad tror/mener du - skal vi prøve?

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej

Ja, nu kan jeg ikke huske hvor jeg læste det. Men der er en amerikansk fyr som gør det du beskriver.
Altså modtager bøger og giver dem til andre som har brug for dem. Egentlig ikke bytter, - men mere distribuerer bøger videre til nogen som trænger, - f.eks. i den tredje verden.

P.S. Kender du læseklubben på Litteratursiden? Ellers kan du se nedenstående link.

Anonym sagde ...

Synes det er en fed idé. Oplevede det selv i London og har tænkt mig at skrive på bloggen, hvor man kan finde bogen :-)

Ps. super blog du har - klap fra en læsehest