mandag, februar 19, 2007

Heksejægerens Lærling.

Jeg er i tvivl om hvem målgruppen er - jeg syntes den var ulækker men spændende. Der er et rent virvar af forskellige "væsner" hekse af første,anden eller måske tredjegrad, hvormange børn/unge ved hvad affable, maliciøse eller lign.betyder? Heldigvis bliver det forklaret men en del læsere falder helt sikkert fra.
Spørgsmålet er, om ikke jeg i virkeligheden er temmelig vild med at der bliver brugt den slags ord og bedre endnu -jeg fryder mig når børn omkring mig bruger ord der krøller.

Nå, bind to venter - jeg skal igennem det så jeg kan komme viderer med fornøjelseslæsningen.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Drengene på især 10-14 år synes at denne serie er alletiders.
Personligt synes jeg, at den minder meget om stilen fra vores gamle folkeventyr. Jeg fandt serien hyggelig. Men lidt langtrukne.

Hvordan fandt du den?