tirsdag, juli 25, 2006

Sommerlæsning

Intet er så skidt at det osv.....
Min fodskade har tvunget mig til at sidde stille med benet solidt plantet oppe på en stol. Og når nu omstændighederne er til det, kan man jo lige så godt få læst et par sider.
Først måtte jeg dog lige til tasterne og bestille nogle bøger. Der manglede enkelte titler i min John Irving samling. Og i løbet af en kort uge var bøgerne hjemme, pakket ud og stillet op i læsekøen. Og det var mig der for et par år siden svor at jeg ALDRIG ville blive en netkunde.

Men på natbordet, spisebordet og terassebordet er det lige pt. Philippa Gregory's bøger der ligger og flyder inden for rækkevidde.
Jeg har for et års tid siden læst "Dronningens Nar" nu kom der en pakke med "Kongens Frille" og "Jomfruens Elsker"

Jeg kan godt lide at læse historiske romaner. Jeg kan godt lide at få viden om en tid samtidig med at jeg læser spændende og levende litteratur. Dog er de 583 sider i Kongens Frille til tider en anelse krævende at komme igennem.
Men der er hofintriger, kolblodighed og spænding til sidste side.
Jomfruens Elsker er knap så krævende med sine 396 sider.

Ingen kommentarer: