tirsdag, juli 06, 2010

Indtil din vrede er ovre.

Sommerens bedste krimi - indtil videre. Åsa Larsson skriver fantastisk. Denne gang havde jeg lidt svært ved at komme igang. Ikke fordi det ikke var godt, tværtimod. Jeg oplevede en grotesk klaustrofobisk følelse da jeg læste de første sider. Og egentlig kan jeg genkende det fra de øvrige bøger i serien om Rebecka Martinsson i Kiruna sproget danner følelser og oplevelser jeg fysisk kan fornemme.

I denne krimi handler det om nazitidens spor til nutiden. To unge mennesker dykker i en tilfrosset sø efter en sunket naziflyver - men ikke alle syntes det er en god ide.

Og jeg glæder mig til at læse den 5 bog i serien. Hvis du ikke har læst andre bøger fra serien vil jeg anbefale dig at starte med den første "Solstorm" - der trækkes mange spor til tidligere hændelser. Og på den måde får du meget mere ud af serien.

1 kommentar:

Dorte H sagde ...

Det lyder, som om Åsa Larsson er i rigtig fin form. Jeg har bogen klar på min hylde, men på svensk, så den skal lige vente til jeg har tid til at læse den ordentligt.