onsdag, september 13, 2006

Vi må videre i teksten

Ketty's blues holdt ikke. Lige så sjov, underfundig og grotesk "KYS" var - lige så lammende langsommelig oplevede jeg Ketty's Blues.
Miljø og personer var som klippet ud af det danske parcelhuskvarter -kedeligt og forudsigeligt.
Ikke et ondt ord om parcelhuse, de er jo en del af min virkelighed. Men i denne roman blev de næsten karikeret dagligdagskedelige - og l a n g s o m......

Derimod er jeg hoppet ombord i en roman af Michel Faber "Den røde blomst, den hvide blomst" den tegner til at blive en spændende oplevelse...

Og nu vi er ved det. Af flere årsager nåede jeg aldrig i biografen da "Mit liv som Geisha" løb over lærredet. Men jeg fik læst romanen i foråret og i lørdags havde jeg magten over TV'et. Så jeg trillede ned i den lokale og lejede filmen.
Det var en af de rigtigt fine oplevelser. Flot film der havde fortjent at blive set på et stort lærrede.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Jeg har Den Røde Blomst, Den Hvide Blomst stående på reolen, nu på andet år - har aldrig fået taget mig sammen til at begynde på den, men har hørt meget godt om den. Vil følge med her og se hvad du synes om den :o)