mandag, december 19, 2005

Bogklubben

Det er dyrt at være medlem af en bogklub.
Eller rettelse - det er dyrt for mig at være medlem. Nu kunne jeg fristes til at påstå at jeg glemmer at afbestille, men det gør jeg faktisk ikke. Jeg fortrænger det for at have en undskyldning for at sige Ups - som fx. Ups, nå men så snupper jeg lige denne pakke med.....

Heldigvis kommer der ofte noget godt ud af upserne. Denne uge har jeg underholdt mig selv med "Lægen fra Zaragosa" af Noah Gordon. En lille perle af en fortælling om en ung jødisk dreng der må flygte under inkvisitionen i Spanien omkring 1500. Det var under Dronning Isabella.

Lige pt. læser jeg "Sara" af Toril Brekke, Historien om en ung kvinde's liv i et lille nordvest Norsk fiskersamfund. Min fornemmelse er at det er en af de bøger hvor jeg efter sidste side, sidder tilbage med fornemmelsen af tab - og ærger mig over at jeg som sædvanlig ikke kunne spare lidt på det gode ;-)

Heldigvis kom posten med en fin lille pakke til mig. Jeg havde bestilt Sara Blædel's 2 krimier "Grønt Støv" & "Kald mig Prinsesse" Så nu glæder jeg mig til at få juleferie så der kan blive et par stille dage til maratonlæsning.

Ingen kommentarer: